סגן השר פרוש: "לא מתיימרים שמשרד החינוך יתקצב אותנו ב-100 אחוז"

    דוד לזר No Comments on סגן השר פרוש: "לא מתיימרים שמשרד החינוך יתקצב אותנו ב-100 אחוז"
    9:30
    01.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בלינקן להרצוג: "הסיבה היחידה שאין עסקה היא בגלל חמאס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (ראשון) החל זמן 'אלול' ותלמידי הכוללים, הישיבות ותלמודי התורה החרדים החלו את לימודם.

    סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר הבוקר ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' כי "למרות שמשרד החינוך מתקצב את המוסדות החרדים, עדיין אף אחד לא מתיימר שהוא יתקצב אותם ב100 האחוזים".

    לדבריו של פרוש, "אם יהדות התורה הצליחה להחזיר רטרואקטיבית את הכספים לכוללים ולישיבות זה הישג, ולמרות שזה היה בהסכם הקואליציוני, עדיין היינו צריכים להיאבק על זה".

    "היכן אתה מסייר היום, פתיחת שנת הלימודים במוסדות החרדים, והאם אתה מצטרף לסיורו של הנשיא ריבלין בהר נוף", נשאל פרוש שענה כי "נשיא המדינה לא חשב לנכון להציע למאיר פרוש לבוא ולטייל אתו ואישיות בפני עצמה, יש מי שמקבל אותו ומסייר אתו, סדר היומי שלי אמנם לא חשוב כפי של הנשיא אבל אהיה בכמה מוסדות בעיר אשדוד".

    פרוש שלף משפט נוסף על נשיא הנוכחי: "לא הצבעתי לנשיא לא בפעם הזו ולא פעם קודמת, לא הייתי בכנסת".

    על שיתוף הפעולה עם שר החינוך נפתלי בנט אמר סגן השר פרוש כי "הקואליציה הזו משדרת שהיא כן מחפשת שיתוף פעולה עם החרדים, ושזו הכותרת – הרבה דברים מובנים מאליהם. למשל המהפכה של בנט בהוספת סיעות לגני הילדים, מהלך דרמטי של בנט, וזה חל גם לחרדים. גם כשהוא הלך למהלך הדרמטי של הצפיפות בכיתות, הציבור החרדי היה חלק מזה כדבר מובן מאליו ולא כפי שהיה כאן בשנתיים האחרונות שהחרדים הופלו כדוגמת הקייטנות".

    כמו"כ, פרוש סיפר כי "בשנים האחרונות –  יש קביעות שונות במשרד החינוך – קביעות שגורמות להרבה מוסדות חרדים להיות מוגדרים כמוסדות שלא יכולים לקבל תקצוב, זה קשור לאישורים ולביקורות שונות", מספר סגן השר.

    "לפני שבוע אמרתי לעוזרים שלי שאני מחפש משהו בלתי קונבנציונלי לזעזע את הענין הזה ולסדר אותו. בעקבות כך, הצלתי למעלה מ-100 מוסדות חרדים שהיו רגע מלהיחסם לתקצוב על ידי המשרד".

    "אנחנו לא נמצאים  במצב של לחגוג, אבל בהחלט פועלים ליישר את ההדורים במשרד החינוך ולא כפי שהיה לנו בשנתיים האחרונות".

    פרוש מספר כי "אמרו לי במשרד", 'הרב פורוש איך המוסד הזה יתקיים עם כל כך הרבה חובות?', 'אתה דואג לחובת?' עניתי. 'אני יודע שהרב שטיינמן דואג לחובות, שאתה נותן לו 55 אחוז את היתר הוא דואג לעצמו'.



    0 תגובות